giombi1

INNOVA Project Consulting si COLEGIUL NAȚIONAL „NICOLAE TITULESCU” din Pucioasa, împărtășeșc cu publicul larg o parte din rezultatele preliminare obținute in cadrul Studiului “Digital Education in the EU“ finanțat de Comisia Europeana in cadrul Programului Erasmus+.

Informațiile au fost colectate prin aplicarea de chestionare pe un eșantion de 242 de elevi si 80 de profesori din 5 tari: Romania, Polonia, Lituania, Italia si Portugalia, si prin organizarea a 3 focus grupuri cu participarea a 30 de elevi si 5 profesori din Romania, Polonia, Lituania, Italia si Portugalia. Introducerea de noi tehnologii digitale în procesul de predare și învățare a fost un fenomen în ascensiune în ultimul deceniu.

Utilizarea adecvată a noilor tehnologii digitale are un potențial imens în educație și formare formală pentru a îmbunătăți procesele de predare și de învățare și pentru a sprijini modernizarea instituțiilor de învățământ și de formare europene. In acest context, Studiul “Digital Education in the EU” urmărește sa stabilească gradul de introducere si utilizare a noilor tehnologii digitale, în prezent in cinci din Statele Membre, beneficiile obținute de către elevii si profesorii care le utilizează si identificarea eventualelor bariere si decalaje intre diferite regiuni ale Uniunii Europene.

In general, in majoritatea unităților de învățământ din cele 5 tari, elevii si profesorii au la dispoziție o gama larga de tehnologii digitale conectate la internet – desktop computer, tablete, digital reader, tabla interactiva, proiector etc -, dar gradul de utilizare al acestora este încă limitat. Suportul de curs cel mai des întâlnit si folosit rămâne cel tradițional, puține dintre scoli având la dispoziție manuale digitale. Daca elevii din ziua de azi dețin toate competentele necesare pentru utilizarea noilor tehnologii, făcând parte din generația celor nativi digitali, majoritatea profesorilor au in continuare nevoie de cursuri de specializare si de dezvoltare a acestor competente. Acesta reprezintă unul dintre motivele pentru care timpul in care profesorii utilizează tehnologiile digitale pentru pregătirea lecțiilor si in susținerea cursurile este doar de 25-50%. Cat privește elevii, chiar daca acesteia au competentele necesare si accesul la tehnologiile digitale, nu conștientizează cu adevărat întregul potențial al acestora in procesul de învățare, având nevoie de îndrumare suplimentara din partea scolii si a părinților. Si nu in ultimul rând, având in vedere ca educația reprezintă unul dintre principalele mijloace prin care se poate atinge o dezvoltare durabila, fiecare dintre noi, ca cetățeni activi ai Uniunii Europene, are datoria sa se implice și sa sprijine integrarea si utilizarea corecta a tehnologiilor digitale in procesul de învățare si predare.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin

0 Comments

Leave your comment