innova

București, 22 august 2019: INNOVA Project Consulting, companie independentă de consultanță în raportarea non-financiară și de sustenabilitate, susține că cele peste 700 de companii publice și private (cca. 300 de astfel de companii doar în zona București-Ilfov) care, începând cu exercițiul financiar 2019, sunt obligate să realizeze și să publice un Raport sau o Declarație Nefinanciară întâmpină dificultăți în transpunerea legislației. Aceste informații completează situațiile financiare anuale și ar trebui să includă cel puțin informații despre impactul companiei asupra mediului, aspecte sociale și de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupției și a dării de mită.

În urma modificării legislației ce transpune la nivel național Directiva UE 95/2014 privind raportarea non-financiară, obligația legală de a realiza și publica un Raport sau o Declarație Nefinanciară a fost extinsă asupra tuturor companiilor care depășesc un număr mediu de 500 de salariați în anul de raportare. Anterior, această obligație era limitată doar la entitățile de interes public.

”Am remarcat că foarte puține companii au respectat întocmai prevederile legislației, în mare parte din cauza modului în care actul normativ a fost redactat. Astfel, Innova Project Consulting vine în întâmpinarea companiilor care sunt obligate să se conformeze noilor cerințe legislative în domeniul sustenabilității și să organizeze intern procesele de raportare. Vom organiza un curs de două zile în București în zilele de 30 septembrie și 1 octombrie. Vom arăta companiilor cum pot transpune Directiva în practică”, susțineMihaela Croitoru, asociat și director INNOVA Project Consulting – unul dintre cei mai experimentați consultanți din România în domeniul dezvoltării durabile.

Companiile s-au confruntat cu multiple dificultăți în practică, de la modul in care se identifică informațiile non-finaciare, de ce și pentru cine este importantă această raportare, până la aspecte privind departamentele responsabile și resursele necesare. Deşi, conform Ordinului MFP nr. 1938/2016, scopul raportărilor non-financiare este “înțelegerea dezvoltării, performanței și poziției entității și a impactului activității sale, informații privind cel puțin aspectele de mediu, sociale și de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupției și a dării de mită”, doar câteva companii au reușit să transmită părților sale interesate informații suficiente în acest sens.

Principala dificultate a fost timpul prea scurt alocat realizării raportării non-financiare. Având în vedere complexitatea prevederilor legislative, procesul care trebuie parcurs pentru realizarea unei declarații sau raportului nefinanciar este unul foarte complex, a cărei implementare durează între 4 și 6 luni, în funcție si de mărimea și tipul companiei“, adaugă Gaetano Casale, asociat și director INNOVA Project Consulting, consultant internațional în domeniul sustenabilității.

Cursul aplicat, intitulat “Raportarea non-financiară – de la Directivă la practică”, se va desfășura pe parcursul a două zile, 30 septembrie – 1 octombrie 2019 în București, la hotel Hilton Garden Inn Bucharest Old Town. În deschiderea evenimentului, Daniela Șerban, Președintele Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), va prezenta contextul global și așteptările investitorilor privind implicarea companiilor în afaceri sustenabile și premisele creării economiei circulare pentru a reduce amprenta asupra mediului. Participarea la curs este utilă tuturor persoanelor care au sau vor avea un rol în procesul de raportare non-financiară, având în vedere complexitatea procesului de raportare și faptul că aceasta relevă performanța socială, economică și de mediu a unei companii. 

Mai multe informații despre agenda cursului, formatori și tarife se regăsesc în website-ul Innova www.innovaconsulting.ro.

***

Despre INNOVA Project Consulting 

INNOVA Project Consulting este o companie independentă de consultanță în raportare non-financiară și de sustanibilitate, activă în România de 6 ani. Consultanții INNOVA Project Consulting au o vastă expertiză națională și internațională și un portofoliu de clienți importanți, printre cele mai mari companii din România, din diverse domenii de activitate: petrol și gaze, minier, chimic, IT&C.

INNOVA este partener al GRI – Global Reporting Initiative, membru al GOLD Community și furnizor de servicii de asigurare autorizat în domeniul sustenabilității recunoscut de către instituția internațională AccountAbility, precum și Membru Afiliat al Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).

Compania se implică activ în educarea mediului antreprenorial și organizațional din România, prin organizarea de cursuri și seminarii dedicate raportării non-financiare și reprezintă un partener de încredere care poate sprijini organizațiile să raporteze informațiile nefinanciare în conformitate cu cerințele legislative.

Informații suplimentare:

Tel. 0738 759 040; 0371 024 168

office@innovaconsulting.ro

www.innovaconsulting.ro

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin

0 Comments

Leave your comment