Raportare non-financiara
Servicii de consultanta pentru raportarea non-financiara si de sustenabilitate
Analiza
Prin intermediul acestui serviciu stabilim contextul de dezvoltare durabila specific organizatiei si sectorului in care aceasta opereaza.
Folosind o serie de instrumente specifice, consultantii nostri desfasoara o activitate de cercetare complexa, colectand si interpretand o serie de date relevante in procesul de realizarea a raportului.
Rezultatele obtinute vor reprezenta o baza importanta pentru desfasurarea celei de a doua etape – Consultarea Stakeholderilor.
Consultarea stakeholderilor
Procesul de consultare a stakeholderilor reprezinta o etapa foarte importanta pentru asigurarea unui continut relevant al Raportului Non-financiar sau de Sustenabilitate.
Prin metodologiile dezvoltate de expertii nostri asiguram derularea unui proces coerent pentru identificarea si prioritizarea tuturor categoriilor de stakeholderi care pot fi relevante pentru o organizatie.
Asiguram o planificare eficienta a acțiunilor de consultare a stakeholderilor prin utilizarea unor instrumente si modalitați specifice.
In functie de prioritatile fiecarei companii, procesul de consultare poate sa se deruleze pe fiecare departament sau linie de business in parte, precum si la nivel general.
Matricea de Materialitate a informatiilor non-financiare
In realizarea Matricei de Materialitate, consultantii nostri tin cont atat de specificul organizatiei cat si de particularitatile sectorului in care opereaza.
Stabilirea pragului de semnificatie si reprezentarea celor mai importante aspecte non-financiare intr-o matrice de materialitate reprezinta un proces de analiza prin care datele colectate pana in aceasta etapa sunt interpretate pe baza unor variabile stabilite.
Pragul de semnificatie este exprimat prin doua valori: una dintre ele reprezinta nivelul de influenta al stakeholderilor cu privire la aspectele non-financiare, iar cea de a doua reprezinta impactul organizatiei asupra mediului, societatii si economiei din perspectiva fiecarui aspect non-financiar.
Indicatorii de performanta non-financiara
In aceasta etapa identificam impreuna cu organizatia indicatorii cheie de performanta specifici activitatilor desfasurate, corelati cu obiectivele de dezvoltare durabila asumate si in conformitate cu standardul sau metodologia de raportare utilizata.
Pentru organizatiile care doresc atingerea unei performante de dezvoltare durabila cat mai mare, cream sisteme care permit monitorizarea continua a progresului pe care il inregistreaza cu privire la fiecare obiectiv de dezvoltare durabila.
Colectarea datelor
In vederea asigurarii un nivel inalt de calitate si exactitate a Raportului Non-financiar, asiguram dezvoltarea si utilizarea unor instrumente care sa permita colectarea, verificarea si validarea corecta a informatiilor necesare.
Aceasta etapa o implementam cu sprijinul organizatiei dupa ce sunt stabilite cerintele legislative care trebuie respectate, standardul sau metodologia de raportare, aspectele care au rezultat in urma analizei de materialitate, precum si indicatorii care vor fi utilizati pentru a demonstra performanta non-financiara detinuta.
Realizarea si comunicarea raportului
Raportul Non-financiar se adreseaza unor categorii diferite de stakeholderi, fiecare avand asteptari diferite cu privire la informațiile incluse. Din acest motiv, stabilim structuri eficiente ale Raportului care permit o navigare facila, indiferent daca raportul va fi unul imprimat, un PDF interactiv sau o pagina web.
In scrierea Raportului utilizam un limbaj care sa permita transmiterea informatiilor intr-un mod clar catre toate categoriile de stakeholderi.
Analizam trendurile in materie de raportare la nivel global si propunem dezvoltarea si implementarea unor concepte grafice moderne care faciliteaza transmiterea mesajului dorit.