fbpx
  • English
  • Română

Curs raportare non-financiara

Raportare non-financiara
Integrarea practicilor de dezvoltare durabila intr-o organizatie inseamna inceperea unui proces de gestionare a schimbarilor. In acest proces, este importanta alinierea resurselor umane de la fiecare nivel cu cerintele de dezvoltare durabila. Din acest motiv, oferim Cursul CSR Manager, Cursul de Raportare Non-financiara, dar si  alte cursuri care integreaza aspecte legate de dezvoltare durabila.

Raportare non-financiara

Raportul sau Declaratia Non-financiara este un document ce contine informatiile privind performanta economica, sociala si de mediu a unei organizatii. Este cunoscut, de asemenea, si ca Raport de Sustenabilitate. Incepand cu anul 2018, realizarea si publicarea acestui raport este obligatorie pentru intreprinderile care sunt entitati de interes public* si care au peste 500 de angajati.

*Societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, institutiile de credit, institutiile financiare nebancare, institutiile de plata si institutiile emitente de moneda electronica, societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare, fondurile de pensii, societatile de servicii de investitii financiare, societatile de administrare a investitiilor, organismele de plasament colectiv, depozitari centrali, casele de compensare, contraparti centrale si operatori de piata/sistem autorizati/avizati de Autoritatea de Supraveghere Financiara; societatile/companiile nationale, societatile cu capital integral sau majoritar de stat, regiile autonome.

shutterstock_463459478-min

Obiectivul cursului

Participantii la acest curs vor primi informatii privind procesul care trebuie urmarit pentru realizarea unui Raport Non-financiar sau a Raportului de Sustenabilitate, pe baza celor mai cunoscute metodologii si standarde internationale de raportare, dar si in linie cu prevederile Ordinului MFP nr. 1938/2016 si ale Ordinului BNR nr. 7/2016 care transpun la nivel national Directiva UE 95/2014 privind raportarea non-financiara.

La acest curs pot participa atat reprezentanti ai departamentelor care vor coordona procesul de raportare, cum ar fi: Sustenabilitate/Corporate Social Responsability – CSR, Public Affairs/Strategie/Relatia cu investitorii, dar si angajati din celelalte departamente care vor fi responsabili cu furnizarea de informatii, cum ar fi: HR, Financiar, Juridic, Protectia Mediulu, SSM, etc.

Structura cursului

  • Prezentarea legislatiei nationale si europene privind Raportarea Non-financiara
  • Standarde si metodologii internationale de Raportare Non-financiara si pentru realizarea Raportului de Sustenabilitate (Global Reporting Initiative Standards – GRI Standards, Accountability, Integrated Reporting, etc.)
  • Identificarea si prioritizarea partilor interesate (stakeholder)
  • Realizarea Matricei de Materialitate
  • Colectarea, verificarea si validarea datelor necesare in vederea realizarii Raportului Non-financiar
  • Elaborarea Raportului Non-financiar si comunicarea acestuia
  • Exemple de bune practici

Durata cursului este de 16 ore cu posibilitatea furnizarii unui modul suplimentar de 8 ore pentru organizatiile interesate sa primeasca informatii suplimentare privind stabilirea si raportarea indicatorilor cheie de performanta non-financiara specifici domeniului lor de activitate.
La finalizarea cursului, participantii vor primi o diploma de participare eliberata de INNOVA Project Consulting SRL.

Formatori

DSC_9308-min

Mihaela Croitoru este formator autorizat ANC cu experienta in furnizarea unor programe de formare complexe. Totodata, Mihaela detine o experienta practica in managementul afacerilor avand functia de Managing Partner in cadrul INNOVA Project Consulting. In ultimii ani, Mihaela a coordonat procesul de pregatire a Rapoartelor de Sustenabilitate pentru companii din diverse sectoare de activitate, cum ar fi: Petrol&Gaze, TIC, Minier, Chimic, etc.

DSC_9394-min

Gaetano Casale este formator cu experienta in furnizarea unor cursuri de formare profesionala la nivel avansat. In calitatea sa de Managing Partner in cadrul INNOVA Project Consulting, Gaetano are capacitatea sa transmita participantilor cunostintele sale privind gestionarea afacerilor. In ultimii ani, Gaetano a coordonat procesul de pregatire a Rapoartelor de Sustenabilitate pentru companii din diverse sectoare de activitate, cum ar fi: Petrol&Gaze, TIC, Minier, Chimic, Automotive, etc.

Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati la

office@innovaconsulting.ro +40.0371.024.168